FAQ – Bestilling

Indkøbskurv

Kan jeg lægge artikler direkte i indkøbskurven?

Hvis du allerede kender artikelnummeret, kan du hurtigt lægge den ønskede artikel direkte i indkøbskurven ved at bruge direkte bestilling - uden at du behøver at åbne produktdetaljesiden. Du finder søgefunktionsknappen øverst på navigationslinjen. Indtast blot artikelnr., mængde og kommission. Artiklerne tilføjes til indkøbskurven ved klik på ”I indkøbskurv” til sidst.

Alternativt kan du oprette en Excel ordrefil og overføre den til indkøbskurven. Hvis ordrer laves offline med industrisoftware og gemmes som haefbest.dat, kan du også importere haefbest.dat-filen til din indkøbskurv.

Hvordan opretter jeg en ordrefil og overfører den til indkøbskurven?

Du kan fylde din online indkøbskurv direkte ved brug af en offline ordrefil ved at uploade filen efter at du har udfyldt den. Denne metode gør at du sparer tid ved nemt at lægge hele artikellister i din indkøbskurv.

Denne funktion kan også være brugbar hvis du ønsker at oprette din ordre i et separat program. Hvis du har mulighed for at eksportere en ordrefil i dette program, kan du importere den til Excel-skabelonen og derefter uploade den.

Sådan downloader du Excel-skabelonen til offline ordrefilen:

Log først på vores webside med dine loginoplysninger.

Gå til indkøbskurven og klik på ”Importer Excel-fil til indkøbskurv” Denne funktion er placeret øverst i menuen med indkøbskurven. En ny menu åbner. Download først Excel-skabelonen herfra.

Du kan herefter åbne den downloadede fil i Excel. Tabellen skal gemmes som XLS (1997-2003) eller XLSX (2007).

Excel-filen kan nu bruges som skabelon for alle fremtidige ordrer og kan redigeres tilsvarende.

Alle fremtidige ændringer i filen gemmes automatisk i Excel-format.

Udover de ønskede produkter kan du i ordrefilen også tilføje ”sidehoveddata” på din ordre - fx ordrereference, leveringsmuligheder og leveringsadresse.

Vis Excel-ordrefil

Sådan uploader du offline ordrefilen:

Log først på vores webside med dine loginoplysninger.

Gå til indkøbskurven og klik på ”Importer Excel-fil til indkøbskurv” Denne funktion er placeret øverst i menuen med indkøbskurven. En ny menu åbner. Klik på ”Upload Excel-fil” her, vælg din fil og klik derefter på ”Tilføj til indkøbskurv”.

Hvis ordrer laves offline med sector software og gemmes som haefbest.dat, kan du også importere haefbest.dat-filen til din indkøbskurv.

Hvor kan jeg finde min annullerede indkøbskurv?

Din annullerede indkøbskurv gemmes i 90 dage, og du kan altid hente den seneste version frem på siden med indkøbskurven. For at gemme indkøbskurven permanent, kan du gemme artiklerne som en indkøbsliste. Til fremtidige ordrer kan du referere til den pågældende indkøbsliste, tilføje artiklerne til din indkøbskurv igen og bestille i en fart.

 

Efter bestilling

Kan jeg ændre min ordre efterfølgende?

Spørg venligst din Häfele kontaktperson om de hurtigste muligheder. Så længe status vises som ”Afventer behandling”, er ændring stadig mulig. Hvis denne status ikke længere vises, er din ordre allerede behandlet.

Hvor kan jeg se status på min ordre / mine ordrer?

Status på din ordre / dine ordrer kan ses under ”Min konto” > ”Mine ordrer”.

Information om status kan findes i den viste tabel. Du kan også søge efter de forskellige typer status ved at bruge filtrene øverst på siden.

Hvad betyder ordrestatus under ”Mine ordrer”?

Ordrestatus giver detaljeret info om status på din ordre. På siden “Mine ordrer” kan du bruge filtrene til at søge efter bestemte ordrer afhængig af deres status.

Under behandling
Din ordre er modtaget og er under behandling.

Forberedes til forsendelse / afventer forsendelse
Din ordre behandles i Häfeles ekspeditionscenter og forberedes til forsendelse eller afhentning. Fra dette tidspunkt er det ikke længere muligt at ændre din ordre.

Afsendt
Din ordre er blevet behandlet og overdraget til den pågældende fragtmand. Brug pakke-tracking-værktøjet for at se din pakkes aktuelle placering og forventet leveringstidspunkt.

Modificerbar
Du kan stadig ændre din eksisterende ordre indtil vi fortsætter med at behandle den. Kontakt din Häfele partner hvis du har flere spørgsmål.

På anfordring
Du har placeret en ordre på anfordring. For at starte behandlingen af din ordre skal du ændre forsendelsesmetoden under “Mine ordrer” og gemme ændringen. Vi vil herefter fortsætte behandlingen af din ordre.

Klar til afhentning
Din ordre er klar til afhentning i Häfeles ekspeditionscenter i Nagold. Noter venligst afhentningstiderne: Ugedage, man. - fre. 06:00 - 18:00.

Afhentet
Du har allerede hentet din ordre fra Häfeles ekspeditionscenter i Nagold.

Annulleret
​​​​​​​
Din ordre er blevet helt annulleret.

Hvordan kan jeg søge efter mine aktuelle og tidligere ordrer?

I webshoppen kan du se en oversigt over dine aktuelle og tidligere ordrer under ”Mine ordrer”. Brug filter og søgemuligheder for nem søgning.

> Vælg tidsperiode.
> Vælg status.
> I søgefeltet indtastes artikelkode, ordrereference eller ordrenummer som du ønsker at søge efter i dine ordrer.

De ordrer der matcher din søgning, vil blive vist, og du kan se ordreinformation efterfølgende og endda genbestille hele ordrer eller artikler.

Hvor kan jeg finde en oversigt over mine sidst bestilte artikler?

En oversigt over dine senest bestilte artikler kan findes på din brugerkonto under “Mine ordrer” > “Seneste 100 bestilte artikler”. Sorteringen sker i faldende rækkefølge alt efter de artikler der blev registreret oftest på dine ordrer i de seneste 6 måneder.

Hvor kan jeg se hvornår min afsendte pakke bliver leveret?

Häfele leverer normalt dine bestilte artikler direkte næste dag eller på din ønskede leveringsdato. Hvis pakken allerede er afsendt, kan du bruge forsendelsens tracking for direkte at se den aktuelle leveringsstatus eller leveringsinformation.

  • Gå til “Mine ordrer” og vælg den ordre der er afsendt.
  • På ordredetaljesiden skal du vælge følgesedlen for den ønskede ordre.
  • På følgesedlen skal du klikke på forsendelsesnummeret for at få aktuel forsendelsesinfo fra det pågældende speditionsfirma.

 

Reklamationer og returforsendelser

Hvor kan jeg indsende reklamationer over en defekt artikel eller returnere overskydende leverede varer?

Hvis du ønsker at indsende en reklamation eller returnere din ordre, bedes du se Betingelser for reklamationer og returnering.

Du kan oprette en ny reklamation på ordredetaljesiden eller følgesedlen som du kan finde under Mine ordrer.

For reklamationer kan du vælge en af følgende muligheder for hver artikel:​​​​​​​
· Retur (fejlbestilling)
· Forkert levering (mængde/artikel)
· Forkert rådgivning/noteret
· Artiklen er defekt/beskadiget
· Emballage og artikel beskadiget​​​​​​​
· Andet

Du kan se dine reklamationer og deres respektive status under Mine reklamationer.

Returner venligst ikke varer medmindre det forlanges.

Hvad betyder status på en reklamation?

Status på reklamationen giver detaljeret info om status på din reklamation.

Under behandling
Din reklamation er modtaget og klar til behandling.

Afventer bekræftelse
Din reklamation er under behandling. Hvis der opstår spørgsmål om din reklamation, kontakter vi dig for at få løst dit problem hurtigst muligt.

Anmeldelse komplet
Efter at bekræftelsen er lykkedes, vil vi informere dig om de næste skridt. Du vil da også modtage returforsendelsesnota hvis vi ønsker at du returnerer varer.

Afvist
I nogle tilfælde kan varer ikke returneres. Fx kan din returanmodning blive afvist hvis det drejer sig om varer der er specialfremstillet til dig. Vi gør vores bedste for at undgå sådanne sager, og tager gerne en personlig snak med dig for at forklare årsagerne.

 

Indkøbsliste

Kan jeg reservere produkter som jeg er interesseret i?

Indkøbslistefunktionen findes da det er meget sandsynligt at der er visse artikler som du ønsker at bestille igen og igen, fx Minifix-samlebeslag, bolte eller skruer. Indkøbslisten hjælper dig i dit arbejde og med at gøre bestillingsprocessen hurtigere.

For at gøre dette, skal du gemme indholdet i indkøbskurven som en indkøbsliste. Du kan have lige så mange indkøbslister som du ønsker. Ved at bruge “Indkøbsliste”-funktionen under “Min konto”, får du de enkelte indkøbslister med de pågældende artikler, og du kan så lægge dem i din indkøbskurv når som helst.

For at slette en indkøbsliste, skal du klikke på sletteikonet.

Artikler kan også tilføjes direkte til en eksisterende eller ny indkøbsliste på produktdetaljesiden.

Vores eksperttip
​​​​​​​
Indkøbslisten er ikke kun en fordel med standardartikler som Minifix-bolte eller skruer. Du kan også oprette dine egne indkøbslister for bestemte typer møbler, til organisering af kundetilbud eller for en bestemt kunde.

 

Forsendelse

Hvad er forsendelsesomkostningerne?

Forsendelsesomkostningerne afhænger af leverancens vægt samt forsendelsestype. Vores standard leveringsbetingelser kan findes på din brugerkonto under “Min profil”.

 

Hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål, kan du finde mere information i Quick-start-hjælp under overskriften   “Bestilling”.

Gå til hyppigt stillede spørgsmål

Se alle de muligheder der findes i webshoppen

Hyppigt stillede spørgsmål